Varmt välkommen till oss på Flydéns Group AB.
Det familjära företaget med lång erfarenhet.
Det är mycket med det praktiska som ska ordnas och det kan vara som att en börda faller från axlarna på de anhöriga om man kan få hjälp med att bli av med ett dödsbo.
Kostnaden varierar beroende på hur bostaden ser ut (hur mycket som finns där samt hur städningen har varit och vad som behöver göras).
Det kan också påverkas av vad som kan säljas ur bohaget. Det bästa är att boka in oss för ett hembesök i ett tidigt skede för en bedömning.
Tiden beror på omfattningen. Det kan ta allt från fyra dagar till en vecka eller mer om det gäller en större bostad, som en villa.
Vi reserverar gärna lite extra tid för att säkerställa ett noggrant arbete, eftersom vi prioriterar kvalitet. Vid behov kan vi sätta in extra resurser om det är brådskande.
Egentligen ingenting, förutom att ta ut minnessaker om du så önskar.
Det kan dock försvåra vårt arbete om du redan har påbörjat sortering av exempelvis avfall, eftersom avfallshantering idag är mycket noggrann med vad och hur saker får slängas. I sådana fall kan vi behöva sortera om.
Fakturan ställs oftast till dödsboet. I de fall där dödsboet inte har tillräckliga tillgångar kan anhöriga behöva stå för kostnaden.
Vid bostadsförsäljning erbjuder vi ofta möjlighet att skjuta upp betalningen tills försäljningen är klar.
Rutavdrag godkänns inte för dödsbon. I andra fall kan det dock användas för vissa tjänster, som flyttstädning.
Vi är mycket flexibla och anpassar oss efter kundens önskemål.
Absolut! Vi köper även hela hem.
Ja, vi har en omfattande företagsförsäkring.